სასწავლო პროექტი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ელიზა ჯიაძე
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
აღვის სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
„ვაზის მტერი ფილოქსერა”
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ფილოქსერა დებს
კვეცხებს ვაზის ფესვზე, გამოჩეკილი ლარვები იკვებებიან და წოვენ ფესვებიდან
საკვებს ,აზიანებენ ფესვს ,რის გამოც კვდება ვაზი .ის ადრე ამერიკის კონტინეტზე
იყო გავრცელებული ,ამერიკაში ვაზი გამოყოფს სპეციალურ ნივთიერებას ,რომელიც
იცავს მათ ფილოქსერასაგან .ეს მწერები
ამერიკიდან ევროპაში შემოსულ გემებს შემოჰყვნენ და სრულიად გაანადგურეს
ვენახები. ევროპელებს შეეძლოთ, ევროპული ვაზის ნაცვლად ამერიკული ვაზი
გაეხარებინათ და პრობლემა მოგვარდებოდა მაგრამ ამერიკული ვაზის ყურძენი ბევრად
ჩამოუვარდებოდა ევროპულს ხარისხით,ევროპელებმა მონახეს გამოსავალი ამჟამად ვაზი კვლავ ხარობს და ისხამს ნაყოფს მის
ფესვს კი ფილოქსერა საერთოდ ვერ აზიანებს.
პატარა ფგუფის შექმნა
რათა მოიძიონ ინფორმაცია დაადგინონ როგორ მოახერხეს ეს ევროპელებმა.
|
||
საგანი
|
||
ისტი.ბუნებისმეტყველება
|
||
დონე/კლასი
|
||
VI-VII კლასის მოსწავლეები.
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3 კვირა (კვირაში 3- 4 საათი)
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ბიოლ.VII.1
1.მოსწავლე განარჩევს
სიცოცხლის ძირითად ფორმებს და გამოვლინენებს
●ადარებს ცოცხალ და
არაცოცხალ ობიექტებს და მსჯელობს სიცოცხლისათვის დამახასიათებელი თვისებების და
მათი გამოვლინების მრავალფეროვნების(მაგ:სუნთქვა ფილტვებით,ლაყუჩებით:
გამრავლება კვერცხისდებით,ცოცხალმშობიარობით,თესლით) შესახებ.
ბიოლ.VII.2.მოსწავლე ახასიათებს
ორგანიზმების მრავალფეროვნებას
●იყენებს თეზა-ანტითეზის
პრინციპს სისტემატიკაში მოცემული ინდივიდის ადგილის განსაზღვრისათვის (მაგ:
ხერხემლიანი -უხერხემლო ; ცოცხალმშობიარობა -კვერცხლისდებით გამრავლება;
ყვავილის არსებობა-არაარსებობა ;ფესვის ,ღეროს,ფოთლის არსებობა -ამ ორგანოების არსებობა )
●აგროვებს ინფორმაციას
სახეობების მრავალფეროვნების და რიცხობრიობის შესახებ(მაგ; საქართველოს
ბიომრავალფეროვნება,) ადარებს ადრეულ და თანამედროვე მდგომარეობას და მონაცემებს
წარმოაგდენს ცხრილის ან დიაგრამის სახით;
●იყენებს შესაფერის
ტერმინებს ლოკალური გარემოს ბიომრავალფეროვნების ასაღწერად (მაგ; „ბალახოვანი
მცენარე“ „მწერი“)
● მოიპოვებს
ინფორმაციას მცენარეთა და ცხოველთა ადგილობრივი უნიკალური ჯიშების შესახებ და
წარმოადგენს ნახატის ან კოლაჟის სახით.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები მიიღებენ
მონაწილეობას პროექტის მომდინარეობის დროს წამოჭრილი პრობლემების გადაწყვეტაში
,შეიძენენ დამოუკიდებლად მოქმედების უნარ-ჩვევებს ,შეაგროებენ და დაახარისხებენ ინფორმაციას ,ჩაებმებიან კვლევაში და შეადარებენ
მოპოვებულ ინფორმაციებს,გამოიყენებენ კლასიფიკაციის პრინციპს , სქემების სახით წარადგენენ ფეხსახსრიანების კლას ,ნამუშევარს
წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.რომელ
ცოცხალ ორგანიზმებს იცნობთ?
2.როგორი
გარემო არის საჭირო სიცოცხლის განვითარებისათვი?
3.როგორია
მეცნიერული კლასიფიკაცია მწერის?
|
|
თემატური კითხვები
|
1.რა სარგებლობა მოაქვს
მწერებს?
2.როგორი ზიანის მიყენება
შეუძლიათ მწერს?
3.როგორი ზიანის მიყენება
შეუძლიათ მწერს?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.რტომ არის მნიშვნელოვანი
ფილოქსერას შესწავლა?
2. რატო ვიკვლევთ ?
3. როგორ მოახერხეს ეს ევროპელებმა?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რუბლიკებით შეფასდება
მოსწავლეთა ინტერესი საკვლევა-ძიებო
მუშაობის მიმართ ,რისი გაკეთება შეუძლიათ მათ პრაქტიკულად .ასევე
შეაფასებენ მათ შესაძლებლობებს, ცოდნის დაგროვების ინტენსივობას და ხარისხს
,კრიტიკულ აზროვნებას, კომუნიკაციის უნარებს,ინფორმაციის დახარისხების
მაჩვენებელს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევები
ინტერნეტის
მოხმარების უნარ-ჩვევები
ბეჭვდისა და მაუსის
მოხმარების უნარ-ჩვევები.
21 საუკუნის
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მასწავლებელი
გააცნობს თემას მოსწავლეებს ,სთხოვს
მოიფიქრონ თემის სათაური ,რომლის
დროსაც უვითარდებათ ,კვლევთი,შემოქმედებითი,თანამშრომლობითი ,საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები.
მოსწავლეები
გამართავენ დისკუსიას დაფაზე ჩამოწერენ კითხვებს ,ინდივიდუალურად სურვილის
მიხედვით დაიყოფიან ფგუფებად გადაინაწილებენ საკითხებს შეადგეგნ სამოქმედო
გეგმას.
აქტივობა 1.დრო 2
საგაკვეთილო საათი პირველი კვირა
I ● ჯგუფი დაიწყებს
ინფორმაციიის მოძიებას მწერების შესახებ ,რომელ მწერს მოაქვს ზიანი მცენარეებისათვის და რომელის არის
სასარგებლო ცოცხალი ორგანიზმებისათვის .სქემის სახით წარმოადგენენ ფეხსახსრიანების კლასებს:
აქტივო 2. დრო ერთი კვირა
II●მეორე ფგუფი
მოიძებნის ინფორმაციას ვაზის შესახებ , ვაზი ძველთა
ძელი კულტურაა არსებობს ვაზის სხვადასვა
ჯიშები როგორი მნისვნელობა აქვს ვაზს ადამიანის ცხოვრებაში რომ ვაზი ისხამს
ყურძენს მას კრეფს ადამიანები ამუშავებენ და მისგან სასიამოვნო ღვინოს და
სხვადასხვა სასმელებს ამზადებენ.
აქტივობა 3. დრო ერთი
კვირა
III●ჯგუფი გამოკითხვას
ჩაატარებენ თემთან,ბიოლოგის მასწავლებელთან
დაიწყებენ „ვიცი -მინდა ვიცოდე -ვისწავლე ცხრილში მუშაობას .გააკეთებენ ჩანახატებს ,შენიშვნებს ,განიხილავენ
მწერების გავლენას მცენარის ზრდის პროცესზე
ადგენენ შეხვედრის
რიცხვს განიხილავენ მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციებს ,ეცნობიან ინტერნეტიდან და
გამოკითვის შედეგებს ,შეაჯემებენ და წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
აღწერეთ, რა სახის
დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო
სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები,
ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები,
სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც
გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც
მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა,
წერილობითი ტესტის ნაცვლად).
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
საწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები
,ტექსტები,გრაფიკული გამოსახულებები ,ილუსტრირებული ტექსტები,ორენოვანი
ლექსიკონები,თარგმანის პროგრამები,მშობლიური ენის გამოყენებანაცვლად სხვა ენისა
ან ზეპირი გმოკითხვა ,წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
დამოუკიდებელი სწავლება,მოსწავლეთა
ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები,მაგ: რთული დავალებები,სიღრმისეული
კვლევა,ღია დავალებები,პროექტები .
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий